Húsvéti töltött oldalas

Hozzávalók

4 közepes tanyasi tojás keményre főzve (2 tojás 1 zsömlével kiváltható, leírás korábbi receptjeimben)
1 tanyasi tojás szétválasztva

6-8 dkg főtt-füstölt sonka vagy tarja, vagy csülök, éppen, ami fő húsvétkor
2-3 zöldhagyma apróra összevágva
3 dkg vaj
1 evőkanál aprított snidling
1 evőkanál aprított petrezselyemzöld
só, bors
2 – normál - doboz csemegekukorica

A vajon megdinszteltem a zöldhagymát és az apróra vágott sonkát. A tojásokat finomra lereszeltem, elkevertem a hagymás sonkával, a zöldfűszerekkel, a tojássárgájával, sóztam borsoztam. A tojásfehérjét közepesen kemény habbá vertem egy csipet sóval, és óvatosan a masszához kevertem.

A dagadót kívül, belül sóztam borsoztam. Megtöltöttem, bevarrtam. Libazsírral kikent tepsire fektettem és 200 C fokra előmelegített sütőben – forgatás nélkül – 20 perc alatt megpirítottam a felületét. Mellédobtam a fokhagymát és felöntöttem a fehérborral.
Ekkor 160 C fokra csökkentettem a hőt és másfél órán át pároltam a húst fólia alatt.
Végül levettem róla a fóliát és 200 C fokon 15 perc alatt szép pirosra sütöttem.
forrás: http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.hu


Nincsenek megjegyzések: