A Volvo átáll az elektromos autók gyártására

A Volvo autógyártó a biztonságos, de unalmas modelleket lassan lecseréli  az elektromos autókra.
A svédországi székhelyű autógyártó cég  - amely 2010 óta a kínai Zhejiang Geely Holding csoport tulajdonában van - lesz a világ egyik legjelentősebb autógyártója, aki búcsúzik a hagyományos belsőégésű motoroktól.
Az autók és teherautók CO2, metán 
kibocsátása nagymértékben hozzájárulnak a globális felmelegedéshez, mert  üvegházhatást okoznak.  Az USA tudósai  meghatározták, hogy az autók és a teherkocsik az ország teljes üvegházgáz-kibocsátásának 20% -át teszik ki.
A dízel- és benzinüzemű motorokból származó füstök súlyos szennyezési problémákat is okoznak, különösen a nagyvárosokban.  Növekvő aggodalomra ad okot ezen füstök egészségre gyakorolt hatása.
2019-től a Volvo kizárólag elektromos motorokkal vagy hibridekkel - elektromos és benzinüzemű motorral működtetett járműveket fog  gyártani.
Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója  szerint az emberek egyre többen vásárolnak  elektromos autókat.  A Volvo 2019- 2021 között öt új modellt kíván bevezetni - amelyek teljes egészében vagy részben elektromosak. Három közülük  Volvo márkával kerül forgalomba.  A másik két nagyobb teljesítményű jármű, amely a kaliforniai székhelyű Tesla nagy teljesítményű elektromos autójával versenyező, új Polestar márka része lesz.
A Volvo, amely 1927-ben kezdte meg a gépkocsi gyártását, az utóbbi években bővítette értékesítését, több mint félmillió járművet  értékesítettek 2015-ben, 8% -kal többet az előző évhez képest.
Kína a világ legnagyobb autópiaca mind az elektromos, mind a hibrid járművek gyártója. Tavaly közel 350 000 eladott. Kína ösztönzi az  elektromos járművek vásárlóit  különböző támogatásokkal  és adókedvezményekkel.  Több millió dolláros befektetéssel támogatják  a töltőállomások hálózatának bővítését.
Számos európai ország - ahol összesen 220.000 elektromos és hibrid járművet értékesítettek tavaly - szintén tervezik az elektromos autók értékesítésének növelését.
Norvégiában, ahol a világ legnagyobb számú elektromos személygépkocsi fut  és ahol az újonnan regisztrált járművek 40% -a tavaly elektromos hajtású volt, nyolc éven belül meg kívánja szüntetni a benzin- és dízelautók értékesítését.
Németország azt tervezi, hogy 2020-ig több mint egymillió elektromos autó lesz az útjain, míg Hollandia 2025-ig tiltja az égéses motorokat.
Franciaország nemrégiben aláírt egy megállapodást, melyben elkötelezettséget vállalt az elektromos járművek gyártásában és elterjesztésében,  hogy  teljesíteni tudja az éghajlatváltozással kapcsolatos célkitűzéseket. Ennek részeként  abba fogja hagyni  a benzin és a dízelüzemű autók értékesítését.
Olyan akkumulátorokat készítenek, amelyek képesek 280 és 350 mérföld közötti  távolságra elegendő energiát tárolni.

Az amerikai autópiac kevesebb mint 0,4% -át teszik ki a az elektromos autók. Így a autópiaci versenyben kissé alulmaradt.