Pudingos meggyes pite



Meggyes pudingos pite

Nagyon egyszerű és nagyon finom. Kezdőknek is ajánlom, még nekem is sikerült. Én már többször  megsütöttem és mindenkinek nagyon ízlett.
Ahogy én készítem a tapasztalataim alapján.
Elnézést kérek azoktól akik gyakran sütnek és nincs szükségük ilyen részletes leírásra, de ez most azoknak készült akiknek ez az első próbálkozásuk, mint ahogy nekem is volt.

Hozzávalók
Tészta:
 
 45 dkg liszt
25 dkg (Rama) margarin
1/2 cs. sütőpor
1/2 mokkáskanál só
12 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
2 egész tojás
1 bő evőkanál tejföl
1 citrom reszelt héja
szóráshoz porcukor

Töltelék:

7,5 dl meggylé 
70-80 g magozott meggy (én egy 7 decis üveg meggyet szoktam felhasználni)
5 evőkanál cukor
2 cs vanília puding
fahéj tetszés szerint

Elkészítés: 

Én először a tölteléket készítem el. A meggybefőtt levét leöntöm egy mérőedénybe és feltöltöm dobozos meggylével 7,5 dl-re.
Hozzáadom a 2 cs. vaníliás pudingot, 5 ek. cukrot és kb. 2 mokkáskanál fahéjat. Állandó kevergetés mellett nagyon sűrű pudingot főzök. Ha kész hozzákeverem a jól lecsöpögtetett meggyet és pár percig (2-3 perc) még együtt főzöm (sűrítem). Félreteszem és összeállítom a tésztát. Addig "kézmelegre" hűl.

Tészta: a szobahőmérsékletű margarint darabokra vágom és összemorzsolom a liszttel. Csaknem homogén legyen. Ezután hozzáteszem a cukrot, a vaníliás cukrot, a sütőport, sót és a reszelt citromhéjat, majd a tojásokat és a tejfölt. Legutóbb géppel dolgoztam össze (de kézzel is lehet). Amikor eléggé összeállt, a deszkán "gyúrmáztam" tovább. 
Ha a tészta kész két részre osztom. Kinyújtom az egyiket és kb. 25*35 cm -es tepsibe teszem, amit kivajaztam. Megszúrkálom a tetejét, majd elterítem rajta a kézmelegre hűlt meggyes pudingot. Kinyújtom a másik lapot is és a tetejére helyezem. Szintén megszúrkálom egy villával. Megkenem a tetejét felvert tojással.
Előmelegített sütőbe helyezem 175 fokra kb. 45-50 percre.
Ha kész porcukorral megszórom a tetejét.