A Volvo autógyártó a biztonságos, de unalmas modelleket
lassan lecseréli az elektromos autókra.
A svédországi székhelyű autógyártó cég - amely 2010 óta a kínai Zhejiang Geely
Holding csoport tulajdonában van - lesz a világ egyik legjelentősebb
autógyártója, aki búcsúzik a hagyományos belsőégésű motoroktól.
Az autók és teherautók CO2, metán
kibocsátása nagymértékben hozzájárulnak a
globális felmelegedéshez, mert üvegházhatást okoznak. Az USA tudósai meghatározták, hogy az autók és a teherkocsik
az ország teljes üvegházgáz-kibocsátásának 20% -át teszik ki.
A dízel- és benzinüzemű motorokból származó füstök súlyos
szennyezési problémákat is okoznak, különösen a nagyvárosokban. Növekvő aggodalomra ad okot ezen füstök
egészségre gyakorolt hatása.
2019-től a Volvo kizárólag elektromos motorokkal vagy
hibridekkel - elektromos és benzinüzemű motorral működtetett járműveket fog gyártani.
Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója szerint az emberek egyre többen vásárolnak elektromos autókat. A Volvo 2019- 2021 között öt új modellt kíván
bevezetni - amelyek teljes egészében vagy részben elektromosak. Három közülük Volvo márkával kerül forgalomba. A másik két nagyobb teljesítményű jármű, amely
a kaliforniai székhelyű Tesla nagy teljesítményű elektromos autójával versenyező,
új Polestar márka része lesz.
A Volvo, amely 1927-ben kezdte meg a gépkocsi gyártását, az
utóbbi években bővítette értékesítését, több mint félmillió járművet értékesítettek 2015-ben, 8% -kal többet az
előző évhez képest.
Kína a világ legnagyobb autópiaca mind az elektromos, mind a
hibrid járművek gyártója. Tavaly közel 350 000 eladott. Kína ösztönzi az elektromos járművek vásárlóit különböző támogatásokkal és adókedvezményekkel. Több millió dolláros befektetéssel támogatják a töltőállomások hálózatának bővítését.
Számos európai ország - ahol összesen 220.000 elektromos és
hibrid járművet értékesítettek tavaly - szintén tervezik az elektromos autók
értékesítésének növelését.
Norvégiában, ahol a világ legnagyobb számú elektromos
személygépkocsi fut és ahol az újonnan
regisztrált járművek 40% -a tavaly elektromos hajtású volt, nyolc éven belül
meg kívánja szüntetni a benzin- és dízelautók értékesítését.
Németország azt tervezi, hogy 2020-ig több mint egymillió
elektromos autó lesz az útjain, míg Hollandia 2025-ig tiltja az égéses
motorokat.
Franciaország nemrégiben aláírt egy megállapodást, melyben
elkötelezettséget vállalt az elektromos járművek gyártásában és elterjesztésében,
hogy teljesíteni tudja az éghajlatváltozással
kapcsolatos célkitűzéseket. Ennek részeként
abba fogja hagyni a benzin és a
dízelüzemű autók értékesítését.
Olyan akkumulátorokat készítenek, amelyek képesek 280 és 350
mérföld közötti távolságra elegendő
energiát tárolni.
Az amerikai autópiac kevesebb mint 0,4% -át teszik ki a az
elektromos autók. Így a autópiaci versenyben kissé alulmaradt.